Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.12.2009 22:34 - ХУСАРСКИ СПОМЕНИ
Автор: gkowachew Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5168 Коментари: 24 Гласове:
20

Последна промяна: 22.11.2013 15:22


   Бях ученик в гимназията, когато една моя братовчедка/десетина години по-голяма от мен/ се зае да ме "образова" като мъж. Тя беше завършила за агроном, но имаше слабост към историята и киното...Нямаше си любовник...Беше влюбена в Жерар Филип, Жан Маре,Ален Делон, боготвореше София Лорен,Джина Лолобриджида, Бриджит Бардо...Готвеше страхотна мусака и супа топчета. Ходеше два пъти седмично в кварталната баня, през останалото време ползваше чешмяната вода в квартирата си/живееше под наем/...Беше душица- и досега си спомням с носталгия за нея...
   Срещнахме се един ден на улицата.Аз се прибирах от училище.Тя ме огледа от главата до петите и ми заповяда:"Ела в неделя вкъщи!"
   И в неделята бях у тях. Беше извадила изрезки от вестници с любими актьори, певци и певици.Сипа ми в една чинийка сладко от смокини,обърна се рязко към мен и ми каза:
   -Искам да приличаш на хусар!
   Аз не знаех какво е това хусар и затова я попитах боязливо:
   -А какво е това хусар? /Страхувах се хусаря да не е крадец и после,като стана хусар, майка ми да ме скъса от бой вкъщи/.
   -Хусар значи мъж!- заяви братовчедка ми и извади снимка от някакво списание на един красив мъж с висока червена шапка,тънки мустаци и много красива униформа...Яхнал кон.
    - Како-рекох аз- никога няма да мога да стана хусар-тая униформа, тоя кон...
   -Ще станеш!- отсече тя....Първо ще си пуснеш мустачки...Много е важно...
   Аз вече се бръснех и можех да си пусна мустачки.
   - А защо да ставам хусар?- продължавах с въпросите си аз.
  - Защото всички жени принадлежат на хусарите! И ми разказа колко красиви и галантни са били хусарите, колко благородни и достойни хора били те...всички ги уважавали...А жените ги обожавали!
   Истината е,че още не бях имал жена и ушите ми настръхнаха като локатори, щом чух тази оценка...Много ми се искаше вече!
   И спрях да бръсна мустаците си...На четвъртия-петия ден влязах в гимназията и срещнах момичето, в което бях влюбен, но не смеех дори да поговоря с него...Тя обаче ме спря и съвсем невинно ме попита:
   - С какво си се изцапал под носа?...
   След училище отидох при братовчедката ми и й разказах какво ми се е случило.Тя каза само това:
   -Не се притеснявай, трябва ти още малко време!
   И допълни:
   -И престани да слагаш моряшка фланелка под бялата си риза!
   Бях гледал един руски филм/мисля, че беше "Разораната целина"/,в който главният герой носеше моряшка фланелка под бялата си риза...
   Минаха още няколко дни и мустачките ми вече бяха оформени- все повече заприличвах на хусар...според братовчедка ми...Слагах само бяла риза, гимназиалната униформа и фуражката...Е, униформата ми не беше хусарска, но...
   И един ден пресрещнах отново момичето,в което бях влюбен.Исках да я поканя на сладкарница/"Мечта", в Пловдив/. Но преди да отроня и дума, тя ми каза:
   - С тия мустаци си заприличал на бръснарски чирак!
   Само дето не припаднах...
   Няколко дни по-късно една чистачка от училището ме покани у тях на "баклавичка и бозичка".И онова, което страшно много ми се искаше,макар и не точно с нея, се случи...
   Няма да забравя думите й, когато вече бяхме свършили:
   - Ти миришеш на козунак и си топъл като козунак...Да не си закусвал козунак?...
   Беше ден преди Великден!
   ...А сега си мисля за хусарите на моята братовчедка...Строил съм ги ,преброили са се и им изкрещявам:
   -Здравейте, хусари!
   А те ми отговарят чинно:
   -Здраве желаем, господин гимназист!
   - Вашта мама, ако мe предадете!- крещя, та чак пяна излиза от устата ми.
   - Съвсем не, господин гимназист! - кълнат ми се те.
   После купувам букет есенни цветя от някоя бензиностанция, пътувам до братовчедка ми до другия край на света, звъня на вратата й, но никой не отговаря...Минава една съседка и ми казва,че тя чете лекции по цял ден в някакъв университет..Може би на острови Зелени нос... Оставям букета пред вратата й...Търся дълго някакво листче в джобовете, на което нещо да й напиша, но не намирам. И написвам до звънеца на вратата: От Швейк.

Гълъб Ковачев



Тагове:   спомени,


Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bapha - а ти всъщност
03.12.2009 22:40
си бил хусар...
но от друго списание :)))))
и сигурно някъде живее братовчедка, която си мечтае за бръснарски чирак...
цитирай
2. gkowachew - bapha,
03.12.2009 22:48
Благодаря ти ,млади приятелю,за разбирането...За съжаление обаче никога не успях да стана хусар!
цитирай
3. megan503 - ех, сладкарница Мечта ! Спомени. . . ...
03.12.2009 23:11
ех,сладкарница Мечта ! Спомени.......
цитирай
4. gkowachew - Така е ,душицо!
03.12.2009 23:18
Много са спомените с тази сладкарница...
цитирай
5. megan503 - :))
04.12.2009 09:52
:))
цитирай
6. gkowachew - megan503
04.12.2009 10:09
Благодаря за :))
цитирай
7. анонимен - Ох - гледането и виждането!:))
04.12.2009 12:13
Ама, ти нали си знаеш, че си хусар!:))
По скоро - че си това, което искаш да си!
Поздрав!
цитирай
8. gkowachew - Абе,
04.12.2009 12:28
аз си знам, ама другите май не знаят!..Благодаря ти-може пък ти да ми повярваш!Поздрави,tit!
цитирай
9. panazea - Блажени години!
04.12.2009 12:35
Когато всичко е красиво и човек е невинен !
И се харесва не на когото иска !
Между другото , сега знаеш , че хусарите са унгарската конница на Австро-унгарската империя. Носили са униформа като на прабългарите . Нашите са се наричали ХЪШОВЕ/хоншове/,унгарците са ги викали хусари. Раковски е издирил старата българска униформа .Обърни внимание на закопчаването при нашите униформи/гвардейците/ и хусарските. Има ли прилика?
Разказът ти е много хубав! Жалко ,че не продължава! Поздрав!
цитирай
10. gkowachew - Благодаря ти за информацията
04.12.2009 12:51
и за оценката!Завиждам на познанията ти.!Доста неща научих от твоите постинги!Поздрав!
цитирай
11. priqtel12 - Поздрави на един недооценен хусар :) !
04.12.2009 18:17
Така е, в живота не винаги ни се случва онова, за което мечтаем, но пък в душата ни остават сладко-горчивите спомени на неизживените ни блянове......
Хубава вечер!
цитирай
12. gkowachew - priqtel12,
04.12.2009 20:22
Хубава вечер от един неосъществен хусар!Може би животът затова е интересен...
цитирай
13. katan - Права е била братовчедка ти!
04.12.2009 20:27
"-Хусар значи мъж!"
Красиви и галантни,благородни и достойни хора са били.
Е, ти не си хусар във военния смисъл на думата, но всичко друго си.
А колко самонадеяни сме на младини и не оценяваме истинското!
После вече е много късно дори да съжаляваме...
Поздрави!
цитирай
14. gkowachew - katan,
04.12.2009 20:38
Благодаря за страхотната оценка на личноста ми, за толкова много неща съжалявам и за толкова неща ме е срам,че...нямам думи!Спокойна вечер!
цитирай
15. priqtel12 - МОЖЕ БИ......
04.12.2009 21:08
gkowachew написа:
Хубава вечер от един неосъществен хусар!Може би животът затова е интересен...

цитирай
16. gkowachew - priqtel12,
05.12.2009 19:20
почти съм сигурен...
цитирай
17. katan - Така разсъждаваме днес...
05.12.2009 19:24
А преди години ?
И аз съжалявам за много, много неща, но не се срамувам от нищо, което съм извършила.
Всичко съм правила с добро сърце и добри намерения.
цитирай
18. gkowachew - katan,
05.12.2009 19:46
Сигурен съм!Хубава вечер и да не съжаляваме...поне днес и утре...
цитирай
19. анонимен - Ех, Хусар, колко си откровен. За ...
07.12.2009 19:06
Ех,Хусар,колко си откровен.За това те чета! И аз съжалявам за много неща и ме е срам за за някой неща,но най-жестокото е ,не можем да върнем времето.Има непоправими неща за които си заслужава поне да съжаляваме
цитирай
20. gkowachew - до 19
07.12.2009 19:17
Поне аз,приятелю, не мога да повярвам, че всичко това се случва с мен...Сигурно ми липсва мъдрост, примирение...
цитирай
21. анонимен - Всички се раждаме и си отиваме не...
07.12.2009 20:00
Всички се раждаме и си отиваме ненаучени,повярвай ми.Който твърди обратното с времето ще му се наложи да разбере,че не е бил прав."Amor fati (любов към съдбата),това е моята най-съкровена природа",каза някога Ницше и ми се струва ,че е друг изход няма,приятелю...
цитирай
22. gkowachew - Do 21
07.12.2009 20:46
много стават сложни нещата,приятелю...Моля, по-простичкоо разкажи....
цитирай
23. анонимен - Страхотен разказвач си.
13.08.2010 17:26
Просто не успявам да надникна навсякъде. Тук има поне 200 блога, които си заслужават четенето и не знам как да ги обикалям.
цитирай
24. gkowachew - kushel,
14.08.2010 03:28
Много ти благодаря, поласкан съм!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gkowachew
Категория: Лични дневници
Прочетен: 428272
Постинги: 163
Коментари: 3714
Гласове: 13643
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930